איך ניתן לתכנן אסטרטגיה לקידום חנויות אלקטרוניות בסביבת רשתות חברתיות.

לכל מי שמתחיל את דרכו במסחר אלקטרוני עם כמות כח אדם מוגבלת ותקציב קטן הרשתות החברתיות הופכות להיות כלי העיקרי לקידום. איך להבטיח מכירות טובות ולקבל מוניטין? על מה בדיוק לשים לב כשאתם מתכננים אסטרטגית קידום לעסק שלכם ברשתות חברתיות?


להעריך את היכולות שלהם לפני ההתחלה.

לפני תכנון האסטרטגיה בסביבת רשתות חברתיות ש צורך להעריך באופן אובייקטיבי את היכולות שלהם. להגיע לכמות גבוה של לקוחות זה רק התחלה של הפעילות אך צריכים לתוכנן את המהלכים כך שלא תויצר מצב שכבר על בהתחלה יש לכם סחורה שלא זמינה במלאי או ההספקה לא מסודרת מספיק.


חשוב לחשוב מראש מתי החנות עולה לאויר, כמה מוצרים היא תכלול, איך תספקו אותם ללקוחותיכם ובאיזה מהירות. אם אתם לא בטוחים שכבר ביום הפתיחה תוכלו לטפל בגל הלקוחות שיכולים להגיע אלכם אז כדאי לכם להכין דף הנחיתה עם תצוגה של ספירה לאחורה על מנת שתוכלו לאסוף מיילים ולהיות עם הלקוחות שלכם בקשר כדי לנווט אותם או להודיע להם באופן מדורג על פתיחת החנות.


בשלב פירסום דף הנחיתה כבר כדאי לעבוד עם רשתות חברתיות כדי לאסוף רשימת לקוחות.


לבחור ברשתות חברתיות רלוונטיות

האם צריך לבחור בכל הרשתות החברתיות שקיימות? כמובן שלא. ראשית, אם אתם בתחילת הדרך ויש לכם צוות עובדים מצומצם אז פשוט לא יהיה לכם מספיק זמן בשביל זה. שנית, צריכים להבין שבכל רשת חברתית יש את האוכלוסיה משלה. מי הם הלקוחות שלכם? לדוגמה, נשים 18-35 אשר אוהבות קניות באינטרנט ומתעניינות באופנה. האוכלוסיה הזאת הכי פעילה ברשתות Instagram ו- Facebook.


איך לדעת באיזה רשתות חברתיות רשומים הלקוחות הפוטנציאליות שלכם? צריכים תמיד לנטר מדיה הרלוונטית וסטטיסטיקות.


חשיבות התוכן

איזה תוכן לפרסם ובאיזה תדירות? תתכננו את התכנים שלכם לפני הוצאתם לאור. תבחרו 4-6 רובריקות או נושאים שאתם רוצים לפרסם ברשתות החברתיות. כדאי גם לשנות אותם כל חודשיים שלושה על מנת לא לשעמם את הלקוחות שלכם. הנושאים שאתם בוחרים צריכים להיות קשורים באיזשהוא אופן למוצרים שאתם מוכרים. אם אתם מוכרים פיקוסים כדאי לבחור בנושאים כמו איך לבחור נכון אדמה לפיקוסים, איפה גודלים הפיקוסים, עודבות מעניינות על פיקוסים או כל דבר אחר שקשור לפיקוס. הבחירה הכי טובה היא זאת שמחייבת את הקוראים שלכם להגיב למשל אפשר לבקש שכל אחד ישלח תמונה של הפרח שלו ולעשות תחרות.


חשוב מאוד לפרסם וידאו ותמונות. ההודעות עם תמונה או וידאו תמיד יקבלו יותר צפיות מאשר הודעה רגילה. חשוב מאוד להשקיע ולעשות צילומים של המוצרים שלכם כי תמונות יפות מוכרות הרבה יותר בגלל שהסיכוי שהלקוח יעשה קליק על התמונה הזאת גדול יותר. לא תמיד צריך להשכיר מקצוען בשביל לצלם תמיד אפשר לנסות קודם לצלם בכוחות עצמיים בבית. יש הרבה מידע ועצות איך לצלם באופן נכון.


להיות בן אדם.

הדבר הכי פשוט והכי מטופש שאפשר לעשות ברשתות חברתיות זה להתחיל לכתוב ספאם לתגובות של אנשים ברשתות חברתיות. רשתות חברתיות זה לא ארוץ הישיר למכירות אלה רק שלב אחד בדרך להביא את הלקוח לחנות שלכם. לכן המטרה היא ליצור קשר טוב ואמין עם הקוראים שלכם. אם יש לכם קוראים מתמידים אז כדאי לאחל בוקר טוב בבקרים, לחלק מחמאות או לצחוק איפה שהמצב מאפשר. בגדול אתם צריכים להתנהג בדיוק כמו שאתם מתנהגים עם החברים שלכם ולא לנסות לגרום להם לקנות משהוא. אם האנשים לא יאמינו לכם הם לא יקנו אצלכם.