5 טיפים שהייתי רוצה לשמוע לפני שאני פותח את החנות שלי.

אנשים תמיד מחפשים את הדרך הקלה ביותר, הטובה ביותר, בטוחה ביותר כדי להשיג את מטרותיהם. זה חל באופן מלא ליזמים שהולכים לפתוח חנות דיגיטלית. שמתי לב שלפי מספר הלייקים על המודעות שלי הפופולריים ביותר הן רשימות. במיוחד רשימות של כל הבעיות אפשריות וטעויות שיכולים לקרות גם למתחילים וגם ליזמים המנוסים שמדברים על מה שנקרה "תרופה לפני מכה", ז.א. מסבירים איך להמנע מטעויות הכי שכיחות.


עכשיו אני עוסק בהדרכה וייעוץ. אני מסייע ליזמים וחברות להפוך את העסקים שלהם ליעילים יותר ולמצוא את האסטרטגיה הטובה ביותר לפיתוחה. לעתים קרובות אני מוצא את עצמי חושב שזה יהיה נחמד אם בזמנו כשפתחתי את החנות הראשונה שלי הייתה לי גישה לבסיס הידעה שאותה אני משתף אותכם עכשיו. אם מישהוא היה מספר לי על הדברים האלו לפני אז החיים שלי היו הרבה יותר פשוטים וקלים.


אבל מה שנעשה כבר אי אפשר לשנות ולכן החלטתי לכתוב כמה תובנות שלי ולשתף אותם כאן. אולי למישהו אחר יהיה יותר קל ויותר כיף לפתח את העסק שלו.


הערה קטנה נוספת. כדי להקים עסק - זה כמו להתחיל אימונים מאוד ארוכים ומורכבים של צמיחה אישית. לכן, מוזר כמו שזה נשמע, הרבה ממה שלמדתי בדרך הקשה בעסקים לאחר מכן עזר לי בחיים האישיים שלי.


העסק שלך צריך להיות התשוקה שלך. זה הכרחי כדי להתרכז בבעיה של לקוחות נלהבים, לא בגרסה של פתרונה שלך.

עכשיו אני אסביר . אני כבר כתבתי על זה בספר "10 טעויות של בעלי החנויות המסוכנות ביותר." כל אחד(אני מקווה), שהתכונן לפתיחת החנות, קראה על מה שאנחנו צריכים "לא למכור את הסחורה אלה הפיתרון לבעיה של הרוכש." אז אני לא אחזור. כמו כן, אני מקווה שכולם מבינים שאם אתה מתחיל עסק ומשתתף בו בצורה הכי פעילה ולא כמשקיע "רדום", אתה צריך השראה, מסירות והתמדה. תשוקה לנושא של העסק שלך תיתן לך את "הדלק" לעבודה היומיומית ולקשיי התגברות.


כל זה מילים כלליות אבל מה שחשוב באמת זה להיות בטוח שאתה בהשראת הרעיון לפתור בעיה ספציפית של קבוצה מסוימת (מגזרים) של לקוחותיך ולא סתם אוהב את הרעיון של מכירת סחורות, סימן מסחר או חנות ש הטעם שלך.

אז, אם אתה רואה שה"הפתרון" שלך הראשון לא עובד אתה יכול לשנות את הכיוון שלך כדי לפתור את הבעיה, ולא להתעסק עם מה שלא שייך למכירה. גם אם בהתחלה חשבת שכולם ירצו לקנות את המוצר הנהדר שאתה מוכר אתה תמיד תוכל לעשות עוד צעד, להחליף כיוון בזמן ולא לאבד את האומץ.


נכונות מנטלית לשינויים וההבנה שסביר להניח שזה מה שתהיו חייבים לעשות.

עלינו להבין כי גם כשאתם מתכננים את העסק שלך בנחישות ויסודיות זה תמיד הפרויקט "פיילוט". כלומר, זה השערות, אולי כמה השערות לפתרון בעיות ספציפיות של לקוחות. ובפעם הראשונה אחרי פתיחה אתם מתחילים לבדוק את ההשערה זו בעולם האמיתי. ילך - לא ילך, ניחשנו נכון - או לא ניחשו נכון? במקרה שלנו ניחוש זה לא הפונקציה כי הקונספט שלנו מספק הנחות סבירות.


אם יתברר שההשערה הראשונית היא לא מדויקת, לא מאשימים את המצב בשוק, הטיפשות של הקונים, מיקום הלא נכון וכן הלאה. אנחנו חייבים לחפש מה היא השגיאה בהנחה ולתת לקונה את הפיתרון האולטימטיבי.

יש לציין שזה דומה במראה, אבל אין לזה שום קשר לבעלי החנויות שחושבים על איך לשנות את מיקומים, ספקים ואחרים כשהמכירות יורדות. המפתח הוא לחפש פתרון או להבהיר את הניסוח של הבעיה.


אל תתחיל לפני שאין לך תכנון מפורט של התהליך.

עכשיו אני נתקל לעיתים קרובות במצב שבו הלקוחות שלי לא יודעים את ההכנסות שלהם עד סוף החודש וכמעט אין להם תוכניות עתידיות כי: "כיצד לעשות את תכנית, אם אני רק ניפתחתי ואין לי נתונים סטטיסטיים לתקופה הקודמת? איך אני יודע מה מזג האוויר יהיה? אני לא יודע מה יהיה כדאי למכור וכמה וכו'.. " מובן כי התכנית לקידום חנויות - לא משימה קלה אבל יש שיטות וטכניקות שיעזרו לכם. בסמינר "כיצד לפתוח חנות מצליחה" (למי שפותח חנות) ו" סדנה של קידום מכירות "(לבעלי חנויות קיימות) .


למה זה כל כך חשוב להיות מסוגל לתכנן ולעשות את זה. הסיבות לכך רבות. מבין אלה עיקריים:

  • מה שלא נספר - לא יכול להיות נשלט.
  • אם אינני יודע לאן ללכת - אני רץ כל הזמן במעגל סגור.

חפשו עזרה והשראה.

כאשר העסק הוא רק מתחיל, רבים מחפשים מידע, מתקשרים עם יזמים אחרים, מומחים, רוכשים קורסים ומשתתפים בסדנאות. זה נכון לעשות כי זה חשוב מאוד לכל אחד מאתנו. עוד יותר חשוב לא להפסיק. כאשר עסק מתפתח אתה מתחיל לתבוע במקרים חשובים, דחופים ומקרי חירום. באיזשהו שלב נראה כאילו אתה כבר יודע הכל ועכשיו אתה חייב לפעול. ואם דברים לא ממש זזים אז כל האנרגיה, הזמן והמשאבים דרושים להכשרה וייעוץ מחושבים מנקודת המבט של "למשוך" מהעסק ולא "להשקיע" בו. זה לא נכון.


אם אתה מסתובב כל הזמן בתוך החנות שלך, אתה מתחיל להרגיש כאילו אתה יושב בטנק ומסתכל החוצה דרך החלון. וזה צריך להיות להיפך,חייבים ללמוד להסתכל על העסק שלך מלמעלה, במבט קצת מנותק. זה מרחיב את התמונה, עוזר להגדיל את מספר הבעיות עסקיות הפתרונות. ולאחר מכן, אימון, ייעוץ, מתרועעים עם יזמים מאפשר אתחול מחדש כדי לקבל רעיונות וחוויות חדשים.


לקבל אומץ כדי להעריך את הסיכונים.

כל מה שקורה לנו וכל המצבים שבהם אנו מוצאים את עצמנו, גם בעסקים וגם בחיים האישיים, ניתן לחלק לשתי קטגוריות:

  • הם נמצאים בשליטתנו. אנחנו יכולים להשפיע על התוצאות שלהם.
  • הם מחוץ לשליטתנו. אנחנו לא יכולים להשפיע על התוצאות שלהם.

באופן כללי, הבעיה של הערכת הסיכונים עבור רוב האנשים, קודם כל היא בעיה פסיכולוגית ורק אחרי זה אינטלקטואלית.


כאשר אנו רוצים משהו, אנחנו מתלהבים,אפשר להגיד מאוהבים, לכן מאוד קשה להודות שמשהו עלול להיות לא בסדר. אוהבים לא שמים לב על הפגמים, יזמים שאפתנים לא רואים את הסיכונים. על זה כדאי לזכור לדעת לבנות רשימה של "מה יכול להשתבש" ביחד עם יועץ או אדם שנחשב למומחה בעסק הזה.


ההליך הטוב ביותר הוא:

לשים את זה כל סיכונים או איומים האפשריים, אפילו סבירים ביותר.


מחלקים אותם ל"ניתן לניהול\בקרה" ו-"לא ניתן לניהול\בקרה". צריך לציין שהחלוקה כזו אינה פשוטה. משהו שאתה מגדיר כמו "לא ניתן לניהול\בקרה" יכול לעבור עם הזמן לקטגוריה אחרת.


אחרי זה נותנים הסתברות סיכון להתרחשות. כדאי לזכור שההערכה שלך - זה רק ההערכה שלך, והחיים מלאים בהפתעות.


החל מהתרחיש הסביר ביותר צריך לשאול את עצמי - למה זה יכול להתרחש, מה יכולות להיות סיבות וסמנים של תחילת תופעות הזו, מה יהיו ההשלכות עליך באופן ספציפי וכיצד "למנוע" או לרכך אותם.


לכל סיכון (או איום) לכתוב תכנית ספציפית של הפעולות שלנו.


חשוב להעריך מספיק טוב את הגודל של ההשפעות אפשריות כדי להשוות אותו עם העלות של מניעת סיכון. כך קל יותר לקבל החלטות על ביטוח, רכישת ציוד וגיוס אנשים מומחים. אני מציע לעבוד עם הפתעות ואיומים בנפרד. ולראות תמונה רחבה יותר. מה אם הנסיבות האישיות שלך של חיים יגרמו למצב שאתה לא תוכל לקחת חלק פעיל בעסק? מה אם במפעל ממול יעשו שיפוצים והצד השני של הרחוב שלך יהיו סגור למעבר של חודש או חודשים? מה אם ...


 אתה לא רוצה לפתוח חנות שלא תשרוד. חייבים לעשות את שיעורי הבית, לבדוק את הרעיון שלך, ולוודא שיש לך קונים אמיתיים לרעיון שלך. לא רק בשביל "אני אפתח חנות קלאסה" אלה כדי לפתור את הבעיה האמיתית של אנשים אמיתיים ספיציפיים. לחשב בזהירות על הכל, להפוך את תכנית עסקית שתאשר את הכדאיות הכלכלית של הרעיון שלך. תמשיך לשקול לאחר פתיחת החנות, ולא לשכוח את האיום.